همایش ها
کارگاه آموزشی مهارت های قبل از ازدواج با سخنرانی دکتر اسدالله ویسی
زمان: یکشنبه 25 مهر 1400
مكان:


مشاوره قبل از ازدواج نقش مهمی در پایداری خانواده ها دارد


کارگاه آموزشی مهارت های قبل از ازدواج توسط مرکز مریوان با سخنرانی دکتر اسدالله ویسی استاد روانشناسی برگزار شد.
 در این کارگاه که به صورت انلاین برگزار شد، دکتر ویسی در سخنانی به اهمیت ازدواج در زندگی فردی و اجتماعی اشاره و گفت: ازدواج از جمله تصمیم های مهم و سرنوشت ساز زندگی است که با یک آشنایی شروع شده و تا پایان زندگی همراه آدمی است.

این استاد روانشناسی با بیان اینکه شناخت افراد از یکدیگر عامل مهمی در پایداری ازدواج است، خاطرنشان ساخت: مشاوره قبل از ازدواج امری ضروری بوده و فرایند تبادل اطلاعات و شناخت بین طرفین را فراهم می نماید.
دکتر ویسی با ارایه تعاریف و بیان اهداف ازدواج، به تبیین مدل گفتگوی مدبرانه قبل از ازدواج خاطرنشان ساخت: براساس این مدل، محتوای صحبت های 2 نفر برای ازدواج از واقعیت های همدیگر مانند: سن، سلامت جسمی و روانی، باورها، وضعیت خانواده، شغل، ویژگی های شخصیتی، آداب و رسوم، دین و مذهب،  میزان درآمد وغیره شروع شود و تدریجا انتظار ها از یکدیگر مطرح شود.


این روانشناس به دو نظریه همسان همسری و ناهمسان همسری اشاره و یادآور شد در همسان همسری هرچه شباهت ها و اشتراکات بیشتر باشد دو طرف مایل به آشنایی و شناخت بیشتر می شوند، اما در همسان همسری افرادی به همدیگر علاقه مند می شوند که یکدیگر را کامل کنند.


وی تاکید کرد: گفتگوها باید صادقانه، شفاف، صریح، گام به گام و محترمانه باشد،  همچنین لازمست طرفین مهارت های قبل از ازدواج مانند: مهارت حل تعارضات زناشویی، مسئولیت پذیری، ابراز احساسات وغیره را باد بگیرند.


در پایان ضمن پاسخگویی به برخی سوالات دانشجویان، کتاب هایی جهت مطالعه بیشتر آنان معرفی شد.
 


 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر